مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 اردیبهشت 1401 ساعت 23:372022-04-29بين الملل

لاوروف: سخن گفتن از دفاعی بودن پیمان ناتو دروغ است


وزیر امور خارجه روسیه سخن گفتن از دفاعی بودن پیمان ناتو را دروغ و برای سرپوش گذاشتن بر طرح های توسعه این پیمان به سمت شرق اروپا توصیف کرد.

- ، وزیر امور خارجه روسیه ادعای ناتو مبنی بر دفاعی بودن این پیمان را دروغ و برای سرپوش گذاشتن بر طرح های توسعه به سمت شرق اروپا دانست.

سرگی لاوروف در گفتگو با العربیه گفت: ما در گذشته پیشنهاداتی را برای انعقاد معاهدات با پیمان ناتو و واشنگتن ارائه کردیم و غرب و ناتو پیشنهادات ارائه شده پیرامون تضمین های امنیتی را رد کردند.

وی افزود: هیچ کشوری نمی تواند امنیت خود را به حساب امنیت کشور دیگر تقویت کند و هیچ سازمان اروپایی نمی تواند ادعا کند که بر منطقه هیمنه دارد.

پیمان ناتو با تامین هرگونه تضمین های امنیتی خارج از چارچوب این پیمان مخالفت می کند و ادعا دارد که یک پیمان دفاعی است و از ما می خواهد که نگرانی نداشته باشیم در حالی که پس از انحلال پیمان ورشو 5 مرتبه به سمت شرق گسترش یافته است.

سخن گفتن از اینکه ناتو یک پیمان دفاعی است دروغ و برای سرپوش گذاشتن بر طرح های توسعه ای به سمت شرق اروپاست.

لاوروف با بیان اینکه اظهارات نقل شده از وی مبنی بر وارد بودن جنگ هسته ای دقیق نیست، افزود: ولادیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین به اشتباه این کشور در خلع سلاح هسته ای اذعان کرد و اعلام نمود که اوکراین به د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لاوروف: سخن گفتن از دفاعی بودن پیمان ناتو دروغ است

لاوروف: سخن گفتن از دفاعی بودن پیمان ناتو دروغ است