مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 اردیبهشت 1401 ساعت 07:272022-04-30اجتماعي

علائم اضطراب کودکان در بازگشت به مدرسه را بشناسیم


پس از گذشت دو سال از محدودیت های کرونایی و همزمان با بازگشایی مدارس، برخی از دانش آموزان دچار اضطراب های گوناگونی می شوند که تشخیص آن گاهی چندان راحت نیست.

- سعید صادقی استاد دانشگاه و روانشناس کودک در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اضطراب هایی که کودکان در زمان بازگشایی مدارس ممکن است متحمل شوند، گفت: مشکلاتی که دانش آموزان در زمان ورود به مدرسه پیدا می کنند و اضطرابی که تجربه می کنند در همه دانش آموزان به یک میزان و به یک شکل نیست.

در دانش آموزانی که سن بالاتری دارند یا روابط دوستانه تری با والدین دارند یا بهتر است بگوییم والدین هم دل تری دارند؛ کودکان معمولاً اضطراب های خود را با والدین در میان می گذارند.

در حقیقت نمود اضطراب و عدم اشتیاق به مدرسه را به صورت کلامی و راحت با والدین خود در میان می گذارند.

استاد دانشگاه شهید بهشتی افزود: اما برای گروهی از دانش آموزان به ویژه کودکانی که سن کمتری دارند یا والدین غیره همدل تری دارند؛ طبیعی است که رابطه خوب برقرار نمی شود و کودکان نمی توانند خیلی راحت با والدین خود صحبت کنند.

والدینی که چندان همدل نیستند؛ در زمانی که کودک از اضطرابش می گوید ممکن است کودکشان را سرزنش کنند یا خوب به حرف های کودکشان گوش نکنند و یا نگرانی فرزندشان را درک نکنند یا حتی فرزندشان را تحقیر یا مورد تمسخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علائم اضطراب کودکان در بازگشت به مدرسه را بشناسیم

علائم اضطراب کودکان در بازگشت به مدرسه را بشناسیم