مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 اردیبهشت 1401 ساعت 08:372022-04-30پزشكي

تهرانی ها بیشتر درمعرض ابتلا به بیماری های روحی و روانی هستند


شهروندان تهران به دلیل عوامل متعدد و برخی آمارهای ارائه شده نسبت به سایر شهرها بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‎ های روحی و روانی هستند و انتظار می ‎رود وزارت بهداشت و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره برنامه‎ ریزی جدی و عملیاتی در این زمینه داشته باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس، سوده نجفی عضو هیات رییسه شورای شهر تهران و کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران در یادداشتی که در اختیار فارس گذاشته است ابراز داشت: بشر به واسطه زندگی اجتماعی که دارد همواره با انواع مشکلات مواجه بوده که بخشی از این مشکلات فارغ از جسم جنبه روانی دارد و سلامت روح افراد را تهدید می کند.

بیماری‎ها همواره با افزایش مشکلات و شدت و توان مقاومت افراد در برابر آنها به مراتب رویکرد پیچیده و گسترده ای داشته است و همین گستردگی ابتلا، ضرورت بررسی چگونگی مقابله با بیماری را توجیه می کند.

تجربیات نشان می دهد بعد روحی و روانی حلقه مفقوده حوزه سلامت است که می طلبد کاستی ها و ضعف هایی که در این حوزه در طول تاریخ وجود داشته مورد واکاوی، تحلیل و بررسی قرار گیرد و هرآنچه که موجب ایجاد گسست بین حلقه های اتصال زنجیره سلامت می شود را ترمیم کرد.

بر اساس تعریف سازمان بهداشت جهانی سلامت یعنی نداشتن هیچ گونه مشکل روانی، اجتماعی، اقتصادی و سلامت جسمانی برای هر فرد جامعه است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهرانی ها بیشتر درمعرض ابتلا به بیماری های روحی و روانی هستند

تهرانی ها بیشتر درمعرض ابتلا به بیماری های روحی و روانی هستند