مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 اردیبهشت 1401 ساعت 09:322022-04-30اقتصادي

فقیر شدن منابع آب های زیرزمینی لرستان/ کشت برنج باید حذف شود


موضوع تغییراقلیم و خشکسالی های یک دهه گذشته در کشور و به تبع در لرستان از جمله مباحث نگران کننده ی است که هر ساله به ویژه در فصل بهار و تابستان تبعات و پیامدهای خود را بیشتر از فصول دیگر نشان می دهد، - خبرگزاری فارس لرستان-  نسرین صفربیرانوند، کاهش بارش ها از یک سو و توجه نکردن به ذخیره آب ظرف دهه های گذشته از سوی دیگر باعث شده که ما نه تنها در بخش کشاورزی بلکه در حوزه تامین اب آشامیدنی  با تنش و مشکل جدی مواجه باشیم.

از یک طرف کشاورزی مهمترین منبع درآمد بخش قابل توجهی از فعالان این حوزه محسوب می شود، از طرفی نبود الگوی کشت مناسب، نبود نظارت و قوانین جدی در رابطه با ممنوعیت ورود کشاورزان غیر بومی و از طرف دیگر نبود سد در استان باعث شده شاهد کاهش حجم آبهای زیرزمینی و به تعبیری تاراج منابع آبی باشیم.

البته موضوع دیگر که انتقاد کشاورزان لرستانی را به دنبال داشته مربوط به ممنوعیت کشت برنج و محصولات دیگر است، آنها می گویند چرا در پایین دست یعنی خوزستان باید برنج کشت شود اما ما اجازه کشت این محصولات نداشته باشیم.

به نظر می رسد با توجه به اهمیت بخش کشاورزی هم در بحث تامین امنیت غذایی و هم درآمدزایی باید راهکاری اتخاذ شود که نه کشاورز متحمل ضرر شود و نه به منابع آبی استان آسیبی وارد شود؛ زیرا طبق اظهار نظرکارشناسان و مسوولان در شر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقیر شدن منابع آب های زیرزمینی لرستان/ کشت برنج باید حذف شود

فقیر شدن منابع آب های زیرزمینی لرستان/ کشت برنج باید حذف شود