مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 اردیبهشت 1401 ساعت 10:422022-04-30سياسي

5 چیزی که انسان در لحظه مرگ می بیند


برخی از واقعیت ها در زمان حیات، بر انسان پوشیده است و لحظه مرگ، بر او آشکار می شود؛ زیرا در آن زمان که آدمی از مرز دنیا می گذرد، فرشته مرگ را می بیند و در آستانه جهان غیب قرار می گیرد.

- همه ما مطالبی را از سختی و ترسناک بودن زمان جان دادن شنیده ایم و اینکه هر فردی توان مقابله با آن را ندارد و شاید دلیل اصلی ترس از مرگ در بین ما انسان ها نیز ترس از رسیدن آن لحظه و رویارویی با اتفاقاتی باشد که قرار است در آن زمان رخ دهد.

از آمدن فرشته مرگ گرفته تا چیز هایی که قرار است به ما نشان دهند هر کدام خوف به دلمان می اندازند؛ جوری که حتی دوست نداریم به آن لحظه فکر کنیم.

اما واقعاً ما انسان ها چطور جان به جان آفرین تسلیم می کنیم و در آن لحظه چه چیز هایی را قرار است ببینیم؟! حضرت امیرالمومنین علی(ع) در بخشی از خطبه 109 کتاب شریف نهج البلاغه در مورد کیفیت جان دادن انسان سخن به میان می آورد و می فرماید: سختی جان کندن و حسرت از دست دادن دنیا، به دنیا پرستان هجوم آورد.

بدن ها در سختی جان کندن، سست شده و رنگ باختند.

مرگ آرام آرام همه اندامشان را فرا گرفته، زبان را از سخن گفتن باز می دارد و او در میان خانواده اش افتاده با چشم خود می بیند و با گوش می شنود و با عقل درست می اندیشد که عمرش را در پی چه کار هایی تباه کرد و روزگارش را چگونه سپری کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 چیزی که انسان در لحظه مرگ می بیند

5 چیزی که انسان در لحظه مرگ می بیند