مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 اردیبهشت 1401 ساعت 12:322022-04-30اقتصادي

سفره افطاری، دورهمی همسایه های آپارتمان نشین


هنوز هم می توان به آن روی سکه خوشبین بود؛ یعنی همان رویی که به محاسنی چون صمیمیت، همدلی و مشارکت میان همسایه ها منقش شده و حتی در ساختمانی بلندقامت می تواند رسم همسایگی های قدیم را زنده نگه دارد.

- گروه زندگی -نفیسه خانلری:  گرچه امروز ساختمان ها قدکشیده اند و به همان اندازه نیز فاصله بین همسایه ها عمیق تر شده است اما هنوز هم می توان به آن روی سکه خوشبین بود؛ یعنی همان رویی که به محاسنی چون صممیت، همدلی و مشارکت میان همسایه ها منقش شده و حتی در ساختمانی بلندقامت می تواند رسم همسایگی های قدیم را زنده نگه دارد.

افطاری مجتمعی در محله قدیمی طرشت، نمونه ای از روی خوش سکه است، درست مثل قدیم ترها که همسایه ها بیشتر دورهم جمع می شدند.

دو سالی بود که به سبب شرایط کرونا، سفره افطاری در حیاط مجتمع پهن نمی شد و اهالی ساختمان نمی توانستند به رسم هرسال دور هم جمع شده و با یک افطاری ساده، ساعات خوشی را برای خود و فرزندانشان رقم بزنند، اما امسال بار دیگر این اتفاق افتاد و همسایه ها گردهم آمدند و در فضایی صمیمانه، بساط افطاری را مهیا کردند.

اهالی این ساختمان با رضایت و تمایل همه ساکنان تصمیم گرفتند، فارغ از تمام بایدها و نبایدهای آپارتمان نشینی که این روزها دست بسیاری از ما را بسته و خیلی نمی توانیم به توصیه های دینی خود درخصوص همسایه ها عم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفره افطاری، دورهمی همسایه های آپارتمان نشین

سفره افطاری، دورهمی همسایه های آپارتمان نشین