واردات خودرو در برابر صادرات دانش بنیان انجام شودمعاون وزیر صمت تاکید کرد که واردات خودرو در قبال صادرات محصولات مزیت دار همچون تولیدات دانش بنیان کارشناسی تر باشد. - ، علیرضا پیمان پاک رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در توییتی نوشت: در برهه ای که تنظیم بازار خودرو به واسطه کاهش عرضه با چالش جدی رو به روست، به نظر می رسد واردات خودرو در قبال صادرات محصولات مزیت دار همچون تولیدات دانش بنیان کارشناسی تر باشد. پیشینه ممنوعیت واردات خودرو بر این اساس، پیشینه ممنوعیت واردات خودرو به سال 97 بر می گردد؛ زمانی که آمریکا از برجام خارج شد و شورای هماهنگی سران قوا به منظور صرفه جویی ارزی، واردات فهرستی از اقلام مختلف را ممنوع اعلام کرد که خودرو نیز در همین فهرست قرار داشت. عمر مصوبه سران قوا 4 ساله بوده و در خرداد امسال به پایان می رسد. در این بین با توجه به آشفته بازار خودرو و عدم پاسخ دهی مناسب به تقاضاهای موجود که طبق گفته وزیر صمت 1. 5 میلیون دستگاه در سال است، مجلس به موضوع آزادسازی واردات خودرو ورود کرد. در همین راستا طرح ساماندهی صنعت خودرو نخستین بار در خردادماه 1398 و در مجلس دهم به تصویب رسید. شورای نگهبان این طرح را در خردادماه 1399 به دلیل مغایرت با بندهای 8 و 9 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و نیز بند 7 سیاست های کلی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، با اصل صد و دهم رد کرد برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |