مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 اردیبهشت 1401 ساعت 13:572022-04-30سياسي

دیوارنگاره «خلیج فارس» رونمایی شد


سازمان زیباسازی شهر تهران به منظور گرامیداشت دهم اردیبهشت «روز ملی خلیج فارس» از دیوار نگاره «خلیج فارس» در محدوده دریاچه خلیج فارس واقع در منطقه 22 رونمایی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، معاون فرهنگی و هنرهای شهری این سازمان با اعلام این خبر، گفت: طراح و هنرمند طرح دیوارنگاره خلیج فارس این اثر را از یک سند تاریخی متعلق به قرن چهارم هجری برگرفته است که نشان می دهد خلیج فارس از قرن چهارم به صورت تاریخی و مستدل، با همین نام در تمام دنیا شناخته شده و امکان تغییر این نام باستانی و مهم که بخشی از فرهنگ ملی ماست، وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه خلیج فارس با همین نام برای مردم دنیا شناخته شده است، ادامه داد: همان طور که می دانید، از مدت ها پیش برخی از کشورها سعی در تغییر نام خلیج فارس به خلیج عربی داشتند که واکنش بسیاری از مردم را در شبکه های اجتماعی و فضاهای دیگر به دنبال داشت.

قادری با اشاره به ثبت دهم اردیبهشت ماه به عنوان روز ملی خلیج فارس در تقویم ملی کشورمان، گفت: سازمان زیباسازی شهر تهران برای گرامیداشت این روز ملی با اکران طرح خلیج فارس روی برخی از دیوارهای سطح شهر، سعی کرده است این امر مهم را در یاد و خاطره شهروندان زنده نگه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیوارنگاره «خلیج فارس» رونمایی شد

دیوارنگاره «خلیج فارس» رونمایی شد