مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 اردیبهشت 1401 ساعت 17:322022-04-30اقتصادي

یوروی خانگی را یا بفروشید یا در بانک پس انداز کنید


مدیرکل مقررات ارزی بانک مرکزی گفت: دارندگان ارز بالاتر از 10 هزار یورو و معادل آن از امروزسه ماه فرصت دارند که اگر سند معتبر خرید از بانک ها و صرافی های مجاز ندارند، - به نقل از بانک مرکزی، مرتضی ستاک افزود: همچنین می توانند آن را در اختیار بانک ها قرار دهند و با افتتاح حساب سپرده گذاری و سود دریافت کنند.

بانک ها نیز مجاز هستند که هرگاه مردم مبالغ ارزی خود را بخواهند، عینا در اختیار سپرده گذاران قرار دهند.

این مقام مسئول بانک مرکزی، در خصوص میزان مجاز خروج ارز از کشور نیز گفت: در مورد خروج ارز از طریق پروازهای هوایی حداکثر تا 5 هزار یورو و از طریق زمینی تا 2 هزار یورو و معادل آن بدون اظهار حین ورود افراد می توانند ارز را خارج کنند همچنین به هنگام ورود به کشور، اگر مسافری میزان ارز را اظهار کرده باشد ولو اینکه بالای 10 هزار یورو باشد همان میزان را می تواند از کشور خارج کند.

ستاک در خصوص مشروعیت معاملات فردایی گفت: در بند ت ماده (2) مصادیق قاچاق کالا و ارز به صراحت آمده است معاملات فردایی که هیچگونه ارزی مبادله نمی شود و صرفا مابه التفاوت آن در کاغذ محاسبه می شود، قاچاق تلقی شده است.

مدیرکل سیاست ها و مقررات ارزی بانک مرکزی در رابطه با تعیین تکلیف فردی که در داخل کشور با ریال ارزی خریداری کرده و در آن طرف مرزها دلار یا ارز دیگری از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یوروی خانگی را یا بفروشید یا در بانک پس انداز کنید

یوروی خانگی را یا بفروشید یا در بانک پس انداز کنید