مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 اردیبهشت 1401 ساعت 19:572022-04-30بين الملل

توافق سری میان بغداد و آنکارا


نماینده پارلمان عراق از سکوت دولت پیشبرد امور عراق در قبال اقدامات توسعه طلبانه ترکیه در شمال عراق به شدت انتقاد کرد و سکوت را نشانه رضایت دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر از المعلومه، محمد البلداوی نماینده ائتلاف فتح امروز شنبه از سکوت دولت پیشبرد امور عراق در قبال اقدامات توسعه طلبانه ترکیه در شمال عراق به شدت انتقاد کرد و سکوت را نشانه رضایت دانست.

البلداوی افزود که ارتش ترکیه به صورت روزانه از مرحله ای جدید از عملیات خود در شمال عراق به بهانه مبارزه با پ ک ک خبر می دهد ولی در مقابل هیچ پاسخی دریافت نمی کند.

وی گفت که پاسخ ندادن دولت عراق به این مساله و سکوت آن دلیلی بر وجود توافقی سری بین بغداد و آنکارا است که بر حاکمیت ملی عراق تاثیر می گذارد و عراق را وارد محوربندی ها می کند.

این عضو ائتلاف فتح گفت که وارد کردن عراق به نزاعات بین المللی تنها باعث افزایش مشکل ها و تنش های سیاسی و امنیتی می شود.

چندی قبل هم یکی از رهبران ائتلاف دولت قانون عراق به پشت پرده حملات نظامی ترکیه به شمال عراق اشاره کرد و به طمع ورزی ترکیه به چاههای نفت کرکوک اشاره کرد.

ترکی جدعان از رهبران ائتلاف دولت قانون، امروز دوشنبه تأکید کرد که چاه های نفت کرکوک کلمه رمز برای حملات مداوم ترکیه به عراق از 30 سال پیش است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق سری میان بغداد و آنکارا

توافق سری میان بغداد و آنکارا