مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 اردیبهشت 1401 ساعت 06:472022-05-01اقتصادي

حضور صنعتگران کردستانی در نمایشگاه صنایع دستی حلبچه اقلیم کردستان عراق


معاون صنایع دستی استان کردستان گفت: 15 اردیبهشت و برای نخستین بار نمایشگاه صنایع دستی با حضور صنعتگران کردستانی در شهر حلبچه اقلیم کردستان عراق برگزار می شود.

- فرهاد حامدی معاون صنایع دستی استان کردستان در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: نمایشگاه صنایع دستی 15 اردیبهشت و برای اولین بار در شهر حلبچه عراق برگزار می شود که 20 غرفه برای صنعت گران استان کردستان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه 5 غرفه از این تعداد به محصولات صنایع دستی اورامانات و 15 غرفه به صنایع دستی استان کردستان اختصاص دارد، گفت: نمایشگاه صنایع دستی حلبچه چهار روزه است و طی هماهنگی های صورت گرفته با کنسولگری عراق؛ هنرمندان کردستانی در 14 اردیبهشت به عراق اعزام می شوند.

وی به برخی اقدامات اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان طی سال گذشته گریزی زد و گفت: سیاست گذاری هایی در بحث نساجی سنتی کردستان در سال گذشته صورت گرفت و در همین راستا شهر آرمرده بانه به عنوان شهر ملی شالبافی ثبت ملی شده است.

حامدی اضافه کرد: در تلاش هستیم در حوزه جولایی، شالبافی و نمدمالی با متد و برنامه ای که طراحی شده کارگاه مجهز در حوزه نساجی سنتی در یک شهر و یا روستا در سطح استان راه اندازی کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور صنعتگران کردستانی در نمایشگاه صنایع دستی حلبچه اقلیم کردستان عراق

حضور صنعتگران کردستانی در نمایشگاه صنایع دستی حلبچه اقلیم کردستان عراق