مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 اردیبهشت 1401 ساعت 07:272022-05-01فرهنگي

شرح متن، ارزیابی سندی و مقایسه نقل های امام سجاد(ع) چاپ رسید


کتاب «رساله حقوق امام سجاد (ع)؛ ارزیابی سندی، تحلیل انتقادی نسخه ها و شرح متن» که تالیف آن را کاوس(محمد) روحی برندق برعهده داشته، توسط شرکت چاپ و نشر بین الملل منتشر و روانه بازار شد.

- ، کتاب رساله حقوق امام سجاد (ع)؛ ارزیابی سندی، تحلیل انتقادی نسخه ها و شرح متن نوشته کاوس (محمد) روحی برندق، به تازگی توسط شرکت چاپ و نشر بین الملل منتشر و راهی بازار نشر شده است.

آثار مکتوب به جامانده از امام سجّاد علیه السلام در صحیفه خلاصه نمی شود، بلکه احادیث فراوان از ایشان به یادگار مانده است و در میان این احادیث نام رساله حقوق درخشش ویژه دارد.

رساله حقوق امام سجّاد علیه السلام از این نظر که حقوق، تکالیف و وظایف اصلی انسان را یکجا و در کنار هم گرد آورده است، روایتی منحصربه فرد است، زیرا حقوقی که در این رساله مطرح شده، محدود به حقوق اجتماعی نیست، بلکه گستره حقوق در اخلاق اسلامی بسیار وسیع است و شامل چهار قلمرو می باشد: 1) حق خدا و ماورا طبیعت بر انسان؛ 2) حق انسان بر خود؛ 3) حق دیگران بر انسان؛ و 4) حق طبیعت بر انسان.

با وجود اینکه شرح های فراوانی بر رساله حقوق نوشته شده، عمده این شرح ها افزون بر درازدامن و مفصّل بودن، بدون توجّه به نکات موشکافانه که در سخن امام سجّاد علیه السلام نهفته، نگارش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرح متن، ارزیابی سندی و مقایسه نقل های امام سجاد(ع) چاپ رسید

شرح متن، ارزیابی سندی و مقایسه نقل های امام سجاد(ع) چاپ رسید