مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 اردیبهشت 1401 ساعت 08:522022-05-01اقتصادي

مراجعه ابربدهکاران بانکی برای تسویه بدهی خود افزایش یافت


وزیر امور اقتصادی و دارایی، از ادامه مراجعه ابربدهکاران بانکی برای تسویه بدهی خود به بانک ها پس از افشای اسامی آنها خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، سید احسان خاندوزی در جمع مدیران عامل بانک ها اظهار داشت: خط مشی و سیاست اصلی وزارت اقتصاد، رشد غیر تورم زا و فقرزدایی است و ما با چشم انداز گذشته نمی توانیم به این راهکار دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: برای رسیدن به رشد غیر تورمی و همچنین فقر زدایی، نیازمند اصلاح در تأمین مالی بانک ها بودیم و با توجه به اینکه وزن اصلی این کار بر عهده بانک ها بوده است و آن ها رتبه نخست تأمین مالی در کشور را بر عهده دارند، باید در جهت اهداف تعیین شده گام بردارند.

خاندوزی گفت: اگر شبکه بانکی بخواهد در مسیر رشد غیر تورم زا بردارد، باید خود این شبکه از درجه خوب نسبت به کفایت سرمایه، سلامت بانکی و توانمندی در این زمینه برخوردار باشد.

وزیر اقتصاد افزود: تا زمانی که شبکه بانکی را سلامت نکنیم، نمی توانیم از آن در مسیر توسعه اقتصادی استفاده کنیم.

خاندوزی با اشاره به اینکه مسئولیت تنظیم گری بانک ها بر عهده بانک مرکزی است؛ گفت: در این باره از بانک های دولتی، انتظار ویژه ای داریم؛ به همین دلیل، این سند راهبردی را با مشورت مدیران عامل بانک ها تدوین کردیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراجعه ابربدهکاران بانکی برای تسویه بدهی خود افزایش یافت

مراجعه ابربدهکاران بانکی برای تسویه بدهی خود افزایش یافت