مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 اردیبهشت 1401 ساعت 10:172022-05-01اقتصادي

برگزاری اولین دوره توان افزایی جوامع محلی در روستایی 2000 ساله اله آباد یزد


رییس هیات مدیره انجمن صنایع دستی استان یزد از برگزاری اولین دوره توان افزایی جوامع محلی در جهت توسعه گردشگری پایدار و صنایع دستی خبر داد و گفت: - هادی رحیمدل، رییس هیات مدیره انجمن صنایع دستی یزد، در گفت وگو با خبرنگار فارس از این استان، با اشاره به اهمیت پرداختن به روستاها و تقویت بنیه گردشگری آنها به جهت ایجاد اقتصاد پایدار و رشد و توسعه اهداف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، اظهار کرد: این موارد به لحاظ توسعه گردشگری و همچنین پیوست فرهنگی آن با صنایع دستی و هنرهای سنتی به عنوان هنرهای بوی و اقلیمی اهمیت دارد.

وی  حفظ میراث فرهنگی و معماری بومی منطقه را جمله اهداف طرح توان افزایی جوامع محلی در کشور دانست و افزود: روستای اله آباد از ظرفیت غنی زندگی مسالمت امیز ادیان زرتشتی و مسلمان برخوردار است و پیوست فرهنگی خاصی در این منطقه وجود دارد.

رحیمدل در ادامه با بیان این که توسعه گردشگری، آگاهی بخشی جامعه در مورد اهمیت پرداختن به گردشگری و صنایع دستی، افزایش مهارت تشکل سازی و افزایش مهارت در توسعه پایدار را به دنبال دارد، گفت: همچنین احیای صنایع دستی فراموش شده از اهداف اجرای این طرح است.

رییس هیات مدیره انجمن صنایع دستی یزد تصریح کرد: اماکنی مانند خانه بابا حاجی، ساختمان خواجه خضر، دخمه زرتشتیان و دبستان گودرزی به عنوان نخستی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری اولین دوره توان افزایی جوامع محلی در روستایی 2000 ساله اله آباد یزد

برگزاری اولین دوره توان افزایی جوامع محلی در روستایی 2000 ساله اله آباد یزد