مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 اردیبهشت 1401 ساعت 12:522022-05-01اقتصادي

710 هزار تن محصول کشاورزی در مراکز قرنطینه هرمزگان ترانزیت شد


رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: ترانزیت محصولات کشاورزی از مراکز قرنطینه استان در سال 1400افزون بر 701هزار و 811تن بوده که در همسنجی با سال قبل آن افزایش 26.

- ، عباس مویدی افزود: در این مدت همچنین افزون بر یک میلیون و 438 هزار و 133تن محصول کشاورزی از مبادی خروجی استان صادر شده که نسبت به سال قبل افزایش 12.

8 درصدی داشته است.

وی بیان داشت: بیشترین کالاهای صادراتی به ترتیب شامل هندوانه، سیب درختی، گوجه فرنگی، پیازو خرما بوده که به مقصد کشورهای امارات متحده عربی، هند، عمان، چین و مالزی بارگیری شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اظهارداشت: بیشترین میزان این صادرات به ترتیب از قرنطینه شهید باهنر، بندرلنگه، بندر شهید رجایی، جاسک و بندرخمیر صورت گرفته است.

مویدی میزان واردات کالا به مبادی ورودی استان در سال گذشته را نیز دافزون بر سه میلیون و 418 هزار و 301 تن عنوان کرد که بیشترین آن به ترتیب از قرنطینه شهید رجایی، قرنطینه بندرلنگه، قرنطینه شهید باهنر و قرنطینه قشم صورت گرفته است.

وی از لزوم همگرایی سایر نهادها به منظور مدیریت عوامل خطرزای گیاهی خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای ضوابط قرنطینه ای به منظور جلوگیری از ورود عوامل خسارتزای گیاهی به درون کشور و همچنین صدور گواهی بهداشت نباتی برای محصولات صادراتی به جد در مراکز قرنطیه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

710 هزار تن محصول کشاورزی در مراکز قرنطینه هرمزگان ترانزیت شد

710 هزار تن محصول کشاورزی در مراکز قرنطینه هرمزگان ترانزیت شد