مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 اردیبهشت 1401 ساعت 14:122022-05-01بين الملل

رایزنی تلفنی اردوغان و پوتین درباره تحولات اوکراین


رؤسای جمهور روسیه و ترکیه طی یک تماس تلفنی درباره جدیدترین تحولات اوکراین گفتگو و بحث کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، دفتر ریاست جمهوری رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه اعلام کرد که اردوغان و ولادیمیر پوتین رییس جمهور ترکیه طی یک تماس تلفنی، جدیدترین تحولات اوکراین را مورد بحث و گفتگو قرار دادند.

بنا بر گزارش خبرگزار روسی تاس، ابراهیم کالین سخنگوی رییس جمهور ترکیه امروز (یکشنبه) گفت که ادامه مسیر ترکیه می تواند نقش مهمی در پایان دادن به جنگ اوکراین و روسیه ایفا کند و ترکیه به تلاش های فشرده خود در این زمینه ادامه می هد.

بر اساس این گزارش، رجب طیب اردوغان در جریان سخنرانی خود در ضیافت صبحانه به میزبانی حزب عدالت و توسعه در یک مرکز نمایشگاهی در استانبول تصریح کرد که هر روز تلاش می کند تا مردم ترکیه از پیامد های جنگ روسیه و اوکراین در امان باشند.

اردوغان تصریح کرد که ظرف یک هفته دو تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین و همچنین ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین داشته است و همچنین تصریح کرد که دو مرتبه نیز با آنتونیو گوترش به صورت تلفنی صحبت کرده است که جدیدترین مورد آن روز گذشته (شنبه) بوده است.

رجب طیب اردوغان ، رییس جمهور ترکیه بار ها از روسیه به دلیل حمله به اوکراین انتقاد کرده است، اما همچنین تصریح کرده است که می خواه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی تلفنی اردوغان و پوتین درباره تحولات اوکراین

رایزنی تلفنی اردوغان و پوتین درباره تحولات اوکراین