مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 اردیبهشت 1401 ساعت 10:322022-05-02پزشكي

هشدار زرد درباره سرخک/ تزریق واکسن را به تاخیر نیندازیم


به گفته مسوولان وزارت بهداشت ضعف واکسیناسیون سرخک در کشورهای همسایه بویژه در افغانستان و پاکستان باعث شیوع و انتقال این بیماری به کشور شده است.

- به گفته مسوولان وزارت بهداشت ضعف واکسیناسیون سرخک در کشورهای همسایه بویژه در افغانستان و پاکستان باعث شیوع و انتقال این بیماری به کشور شده است.

بیشتر مبتلایان به سرخک گروه سنی زیر 10 سال هستند و ضرورت دارد خانواده ها واکسن سرخک فرزندان خود را درگروه سنی12 تا18 ماهگی تزریق کنند،حال ممکن است به دلیل کرونا ویا علل دیگر این گروه سنی واکسن را دریافت نکرده باشند ولی چون درمعرض شیوع بالای این بیماری هستیم باید این افراد واکسینه شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، بیماری سرخک از فروردین امسال با ورود اتباع غیر ایرانی در کشور شیوع یافت بطوری که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 15 فروردین برای واکسیناسیون کودکان ایرانی و مهاجر زیر 5 سال فراخوان داد.

طی سالیان گذشته پوشش خوبی در واکسیناسیون سرخک و نظام مراقبت وزارت بهداشت در رصد بیماری انجام شد و ایران توانست حدود سه سال قبل تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را مبنی بر حذف ویروس بومی سرخک از کشور دریافت کند که این موفقیتی بزرگ و حاصل دستاورد نظام سلامت بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار زرد درباره سرخک/ تزریق واکسن را به تاخیر نیندازیم

هشدار زرد درباره سرخک/ تزریق واکسن را به تاخیر نیندازیم