مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 اردیبهشت 1401 ساعت 11:372022-05-02سياسي

طرح ویژه بافت تاریخی ارومیه تهیه می شود


مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی گفت: طرح ویژه بافت تاریخی ارومیه توسط اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی تهیه می شود.

- ، سیدهادی احمدی رویینی صبح دوشنبه در بازدید از بافت و محوطه های تاریخی ارومیه اظهار کرد: تعیین محدوده بافت تاریخی شهرها بر اساس ضوابط و قوانین میراث فرهنگی انجام می شود و این موضوع در تعیین محدوده بافت تاریخی ارومیه نیز رعایت شده است.

وی ادامه داد: همان طور که حفظ و احیای بافت تاریخی اهمیت دارد رعایت حقوق کسبه و اهالی ساکن در این بافت و تلاش برای حل مشکلات مردمی نیز از جمله اولویت ها است.

رویینی اضافه کرد: برای حل مشکلات مردمی در بافت های تاریخی نیاز است که با اعمال سیاست های تشویقی مانند اعطای تسهیلات بانکی، اعطای معافیت های برق، گاز و آب، اعمال ضوابط جبرانی طبق ماده 11 قانون حمایت از بافت مانند انتقال حق توسعه یا بورس تراکم در خارج از محدوده بافت تاریخی توسط شهرداری مشارکت مردم برای احیای بافت تاریخی را جلب کرد.

مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی با اشاره به اقدامات انجام شده در بافت تاریخی ارومیه تصریح کرد: برای تهیه طرح ویژه بافت تاریخی ارومیه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آمادگی دارد با اداره کل راه و شهرسازی استان همکاری لازم را داشته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح ویژه بافت تاریخی ارومیه تهیه می شود

طرح ویژه بافت تاریخی ارومیه تهیه می شود