مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 اردیبهشت 1401 ساعت 12:072022-05-02اقتصادي

وجود بیش از 70 هزار کارگر مشمول قانون کار در ایلام


سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: بیش از 70 هزار کارگر بیمه شده مشمول قانون کار داریم که از خدمات اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برخوردار هستند.

- نورالدین الیاسی سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: بیش از 70 هزار کارگر بیمه شده مشمول قانون کار داریم که از خدمات اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برخوردار هستند.

وی افزود: بازرسان اداره کار در راستای صیانت از نیروی کار سالانه بیش از 10 هزار بازرسی از کارگاه ها انجام می دهند.

 سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به افزایش 57 درصدی دستمزد کارگران در سال 1401 بر اساس مصوبه شورای عالی کار بیان کرد: با تعامل و همراهی بین شرکای اجتماعی از جمله تشکل های کارفرمایی و کارگری ریزش و تعدیل نیروی آن چنانی در استان نداشته ایم.

الیاسی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص اقدامات انجام شده جهت بیمه کارگران گفت: کارگران در زمان ورود به محل کار مشمول بیمه تامین اجتماعی به استناد ماده 148 قانون کار می شوند و کارفرمایان متخلف و کارفرمایانی که از واریز حق بیمه کارگران امتناع می کنند ابتدا یک ابلاغیه رفع نقص توسط بازرسان به آنها داده شده و سپس به مراجع ذی صلاح معرفی خواهند شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود بیش از 70 هزار کارگر مشمول قانون کار در ایلام

وجود بیش از 70 هزار کارگر مشمول قانون کار در ایلام