مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 اردیبهشت 1401 ساعت 13:022022-05-03سياسي

آیت الله خاتمی: انتظار تدابیر موثرتری برای رفع گرانی ها داریم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله سید احمد خاتمی خطیب نماز عید فطر در مسجد مقدس جمکران در خطبه های نماز عید سعید فطر در جمع هزاران نفر از عاشقان و منتظران امام زمان(عج) در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه خوش ترین خبری که امروز به ما می دهند این است که روزه، قرائت قرآن و نمازهای شب خواندن های یک ماهه، نمره آورده و در امتحان الهی قبول شدیم، اظهار کرد: باید ببینیم اثری که از روزه باید در ما ایجاد می شده را توانستیم در یک ماه رمضان کسب کنیم یا خیر.

وی با اشاره به اینکه در روایات سه اثر برای روزه بیان شده، گفت: یک اثر روزه اخلاص است؛ حضرت زهرا(س) فرمودند خدا روزه را واجب کرد تا اخلاص در وجود انسان تثبیت شود.

باید ببینیم بعد از یک ماه روزه گرفتن کارهایمان چه قدر خدایی شده و چه قدر ملاک اعمال و گفتارمان رضایت الهی است.

عضو خبرگان رهبری دومین اثر برای روایات را از کلام امام حسن عسکری(ع) رسیدگی به فقرا و محرومین عنوان کرد و افزود: اگر در خدماتی مانند تهیه و توزیع بسته های معیشتی شرکت کردید و یا دیگر نیازهای نیازمندان را رفع کردید بدانید برکات روزه نصیبتان شده است.

خاتمی ادامه داد: سومین اثر روزه این است که سپر آتش است، باید بررسی کنیم اعضا و جوارح ما خدایی شده یا نه، اگر از گناه پرهیز کنید روزه ای که گرفتید قبول بوده، روزه سپر از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله خاتمی: انتظار تدابیر موثرتری برای رفع گرانی ها داریم

آیت الله خاتمی: انتظار تدابیر موثرتری برای رفع گرانی ها داریم