مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 اردیبهشت 1401 ساعت 16:472022-05-03سياسي

شرایط انتقال دانشجویان پزشکی اوکراین به کشور


شفقنا_رییس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت از شرایط انتقال دانشجویان پزشکی اوکراین برای ادامه تحصیل در کشور و برگزاری آزمون ارزشیابی در دی ماه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک از ایسنا، دانشگاه های کشور اوکراین از سال 2010 از فهرست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت خارج شده اند و در سال 2017 دو دانشگاه کارازین خارکف و تاراس شفچنکو در فهرست دانشگاه های مورد تایید قرار گرفتند و بعد از آن تاریخ، دانشگاه های این کشور از لیست تایید وزارت بهداشت خارج شدند.

به گفته قهرمان زاده، مدیر خدمات آموزشی وزارت بهداشت، تا کنون 322 درخواست انتقال دانشجویان ایرانی اوکراین به داخل کشور در سامانه ثبت شده و از این تعداد، 160 نفر صلاحیت شرکت در امتحان ارزشیابی سال جاری را دارا هستند.

قهرمان زاده گفت: با آن دسته از دانشجویانی که در دانشگاه های مورد تایید مشغول به تحصیل و حائز شرایط انتقال هستند و تاکنون به هر دلیل متقاضی انتقال نبوده اند؛ پس از ثبت درخواست طبق ضوابط اقدام خواهد شد.

به گفته مدیر مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، آزمونی که جهت ارزیابی علمی دانشجویان توسط شورای عالی برنامه ریزی به تصویب رسیده است، در دی ماه 1401 برگزار خواهد شد، کسب نمره حد نصاب قبولی جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های داخل در این آزمون الزامی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرایط انتقال دانشجویان پزشکی اوکراین به کشور

شرایط انتقال دانشجویان پزشکی اوکراین به کشور