مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 اردیبهشت 1401 ساعت 17:022022-05-03بين الملل

دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در عراق


براساس گزارش یک روزنامه عربی وزاری خارجه ایران و عربستان در یکی از کشور های عراق یا عمان بعد از عید فطر دیدار خواهند داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، براساس گزارش روزنامه الجریده کویت یک منبع آگاه بلندپایه در وزارت خارجه ایران از دیدار حسین امیر عبد اللهیان و فیصل بن فرحان وزیران خارجه ایران و عربستان پس از پایان تعطیلات عید فطر خبر داد.

الجریده در ادامه گزارش خود نوشت: پس از پنجمین دور رسمی مذاکرات ایران و عربستان در بغداد دیدار ها و تماس هایی بین دو کشور به طور فشرده در سطح کارشناسان دیپلماتیک در بغداد و مسقط حال انجام است.

تا همه موانع برطف شود.

همچنین اگر مورد اضطراری پیش نیاید بعد از تعطیلی عید فطر دو وزیر خارجه دیدار خواهند کرد.

این منبع ایرانی خوش بینی خود را ناشی از گزارش های دریافتی از سوی کارشناسان می داند که تأیید کردند این دیدار ها بسیار مثبت بوده و بخش بزرگی از موضوعات اختلاف انگیز بین دو کشور با پیشنهاداتی برای رفع آنان حل شده است و انتظار می رود که اولین دیدار وزرای خارجه دو کشور منجر به تصمیم گیری برای تسریع در روند بازگشایی سفارتخانه ها شود.

با این حال این منبع در وزارت خارجه ایران انتظار داشت که بازگشت روابط دیپلماتیک از طریق افتتاح کنسولگری ها و در سطح کاردار انجام شود با این حال ایرانی ها با شرط مذاکرات مستق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در عراق

دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در عراق