ایجاد نظام پژوهشی مسئله محور با «رشته - استاد - محل» کلید خورد/ تغییر نحوه پذیرش در تحصیلات تکمیلیپژوهش کاربردی و نظام مسئله محور با بازنگری نظام سنجش و پذیرش دانشجوی ارشد و دکتری می تواند به تکمیل فرآیند توسعه علمی کشور کمک کند و تعیین ظرفیت با «رشته - استاد - محل» کلید این تغییر است. - - گروه حوزه و دانشگاه: پژوهش های کاربردی و نظام مسئله محور در پژوهش یکی از مهمترین دروازه های توسعه علمی کشور است. در این میان بازنگری نظام سنجش و پذیرش دانشجو و توجه به کاربردی شدن و حل مسئله ضرورت امروز جامعه علمی و دانشگاهی کشور است. در دورانی که هزینه کرد برای امور پژوهشی سرمایه گذاری علمی محسوب می شود و لازم است انبوه مشکلات دیگر نه به روش های سنتی بلکه با دیدگاه علمی و دانشی حل شود و از ساده ترین تا پیچیده ترین گره های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به دست با کفایت علم و دانش گشوده شود باید بتوان از سرمایه انسانی تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری بهره گرفت. زمان آن فرارسیده است که با بازنگری در نحوه پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی به خاک خوردن پایان نامه ها در کتابخانه ها پایان داده شود و تنها نیازهای واقعی و مسائل مبتلا به در حوزه پژوهش های دانشگاهی مورد توجه قرار گیرد. در این زمینه پژوهش های در مرز دانش نیز از سوی مراکز تحقیقاتی و مراکز کلان تصمیم گیری با نگاه ویژه دنبال شوند. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |