مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 اردیبهشت 1401 ساعت 04:522022-05-04اقتصادي

وضعیت بحرانی آب در دشت های زنجان و ابهر/266 حلقه چاه غیرمجاز انسداد شده است


اسماعیل افشاری، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان، در گفت و گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت دو دشت زنجان و ابهر به لحاظ سطح آب زیرزمینی بحرانی است.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با بیان اینکه برداشت آب در این دو دشت بیش از حد مجاز انجام می گیرد، اضافه کرد: سالانه سطح آب زیرزمینی در این دشت ها افت می کند.

وی با بیان اینکه حفر چاه غیرمجاز در هر منطقه ای از استان که انجام شود تاثیرگذار بر افت سطح آب زیر زمینی است، افزود: بلافاصله بعد از اینکه شرکت آب منطقه ای از موضوع اطلاع یافت اقدام به انسداد می کند، با این وجود حتی در تعطیلات نوروز نیز گشت ها منظم پای کار بودند.

افشاری با بیان اینکه انسداد چاه های غیرمجاز در زنجان طبق برنامه انجام می شود، ادامه داد: چاه هایی که جدیدا حفر شده اند با سرعت بالایی، روند انسداد آنها انجام می شود.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با بیان اینکه چاه هایی که اعلام می شود چندین دهه است حفر شده و غیرمجاز نیست، گفت: پرونده وارد سیر دیگری شده و بعد از استعلامات قاضی نظر نهایی را در مورد چاه و انسداد آن صادر می کند.

وی با اشاره به اینکه سالانه تعداد چاه هایی که باید مسدود شود مشخص و منابع مورد نیاز آن تامین می شود، تصریح کرد: معمولا 100 درصد اعتبارات تخصیص نمی یابد که متناسب با آن عم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت بحرانی آب در دشت های زنجان و ابهر/266 حلقه چاه غیرمجاز انسداد شده است

وضعیت بحرانی آب در دشت های زنجان و ابهر/266 حلقه چاه غیرمجاز انسداد شده است