مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 اردیبهشت 1401 ساعت 05:272022-05-04اقتصادي

از سقف اجاره بها چه خبر؟


با وجود آن که دولت در دو سال گذشته به منظور حمایت از مستاجران، مصوبه تمدید خودکار قراردادهای اجاره و تعیین سقف برای اجاره بها را اجرایی کرد امسال هنوز تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده؛ - با وجود آن که دولت در دو سال گذشته به منظور حمایت از مستاجران، مصوبه تمدید خودکار قراردادهای اجاره و تعیین سقف برای اجاره بها را اجرایی کرد امسال هنوز تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده؛ هرچند آمار دو سال قبل از بی اثری این مصوبه حکایت دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دولت برای سال 1401 هنوز تصمیمی درخصوص تعیین سقف مجاز برای افزایش اجاره بهای مسکن نگرفته است؛ البته تجربه دو سال گذشته نشان می دهد به دلایلی از جمله رشد تورم و نبود هماهنگی بین دستگاه های متولی، سیاست نرخ گذاری برای اجاره بها به کنترل قیمت ها در بازار اجاره منجر نشده است.

بنا بر شنیده ها دولت سیزدهم قرار است درخصوص مکانیزم کنترلی بازار اجاره تصمیم گیری کند.

طی سال های 1399 و 1400 که با اپیدمی ویروس کرونا مواجه بودیم، دولت دوازدهم به منظور حمایت از مستاجران، مصوبه تمدید خودکار قراردادهای اجاره و تعیین حدنصاب افزایش سالیانه برای اجاره بها را اجرایی کرد.

به این ترتیب اعلام شد که قراردادهای اجاره باید تمدید شود و صاحب خانه ها در تهران نمی توانند بیش از 25 درصد، مبلغ اجاره سالیانه را افزایش دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از سقف اجاره بها چه خبر؟

از سقف اجاره بها چه خبر؟