مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 اردیبهشت 1401 ساعت 07:422022-05-04اقتصادي

گندم های مخلوط شده با خاک در کرمانشاه، از شایعه تا واقعیت


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه خبر مخلوط شدن گندم با خاک را در استان گذب اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، استان کرمانشاه با تولید 4 میلیون و 775 هزار تُن تولیدات انواع محصولات کشاورزی در سال به عنوان یکی از قطب های کشاورزی کشور محسوب می شود.

شرایط آب و هوایی متنوع (گرم، معتدل و سرد) استان، سبب شده همواره از نظر تولید گندم  مقام چهارم و یا پنجم را در کشور داشته باشد، به گفته شهریار قاسمی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، سال زراعی 98-99 میزان کل خرید گندم توافقی دوروم در کشور 80 هزار تُن بوده که میزان خرید استان کرمانشاه 38 هزار و 940 تُن یعنی 49 درصد از مجموع خرید کشور بوده و سال زراعی 1400 هم وضعیت مشابهی به آن اتفاق افتاده است.

امسال هم خرید تضمینی گندم از کشاورزان مناطق گرمسیری غرب استان از دهه سوم اردیبهشت ماه آغاز  و در اواخر شهریور ماه در مناطق سردسیر استان در شهرستان سنقر و کلیایی به پایان خواهد رسید.

 براساس پیش بینی سازمان جهاد کشاورزی در فصل زراعی جاری بیش از 550 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان هم استانی وارد مراکز ذخیره سازی استان می شود.

با این توصیف، کرمانشاه یکی از استان هایی است که دارای پتانسیل ویژه بخش کشاورزی است اما مدتی است که خبری مبنی بر آمیختگی خاک با گندم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گندم های مخلوط شده با خاک در کرمانشاه، از شایعه تا واقعیت

گندم های مخلوط شده با خاک در کرمانشاه، از شایعه تا واقعیت