مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 اردیبهشت 1401 ساعت 09:172022-05-04اقتصادي

خسارت 80 درصدی مزارع دیم شهرستان ایوان به دلیل کمبود بارندگی


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایوان گفت: در مناطق گرمسیری حدود 80 درصد به مزارع دیم کشاورزان شهرستان خسارت وارد شده است و آنچنان قابلیت برداشت وجود ندارد.

- محمدعلی حیدری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایوان صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در سال زراعی امسال مقدار گندم 6000 هکتار (1000 هکتار در بخش مرکزی و 700 هکتار در بخش زرنه آبی بوده) ، جو 3500 هکتار، نخود 400، عدس 200 هکتار و یونجه 150 هکتار کشت صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در مناطق گرمسیری حدود 80 درصد به مزارع دیم کشاورزان شهرستان خسارت وارد شده است و آنچنان قابلیت برداشت وجود ندارد.

حیدری خاطرنشان کرد: حوزه بخش مرکزی و سردسیر شهرستان بارندگی اخیر که رخ داد می تواند تاثیری بر کشاورزی داشته باشد ولی حدود 40 درصد خسارت وارد و پیش بینی ما 60 درصد قابل برداشت باشد.

وی ادامه داد: حدود 270 میلی متر بارندگی با پراکندگی نامناسب در سال زراعی رخ داد که همین کمبود بارش باعث از بین رفتن مراتع و خشکسالی و خسارت کشاورزی منطقه شده است.

 حیدری ادامه داد: میزان اراضی بیمه شده سطح شهرستان حدود 2000 هکتار است خسارت کشاورزان از طریق صندوق و بانک عامل پرداخت می شود ولی برای افراد فاقد بیمه جهاد کشاورزی برآورد خسارت را انجام داده و با سازمان مکاتبات صورت گرفته و منتظر دستورالعمل های از ط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 80 درصدی مزارع دیم شهرستان ایوان به دلیل کمبود بارندگی

خسارت 80 درصدی مزارع دیم شهرستان ایوان به دلیل کمبود بارندگی