مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 اردیبهشت 1401 ساعت 11:022022-05-04سياسي

حقوق اساتید حق التدریس ماهانه پرداخت می شود/ اساتید حق التدریس ساماندهی می شوند


مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم گفت: براساس ضوابط بودجه 1401 هرگونه پرداختی به اساتید حق التدریس باید به طور ماهانه انجام شود.

اکنون دانشگاه ها موظف شده اند این مدل را پرداخت کنند.

- ، محمد افکانه مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم در برنامه رویداد رادیو گفتگو وضعیت اساتید حق التدریس دانشگاه ها را تشریح کرد.

وی درباره تدابیر وزارت علوم برای ساماندهی اساتید حق التدریس گفت: حق التدریس برای اساتید به این نحو است که برای دانشگاه ها از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست که برای برخی دروس یا رشته های خاص عضو هییت علمی استخدام کند یا در آن منطقه فارغ التحصیل در رشته مذکور به سختی یافت می شود، برای همین یک یا دو یا حتی 4 تا 5 درس را به یک استاد حق التدریس اختصاص می دهند، به عبارت دیگر به هیچ نحوی یک قرارداد تمام وقت بین استاد و دانشگاه بسته نمی شود.

مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم در خصوص این سوال که بار دانشگاه ها بر دوش اساتید حق التدریس است و این روند استثمار به حساب نمی آید؟ افزود: عموماً افرادی که اکنون عضو هیئت علمی هستند یک دوره کوتاه یا طولانی حق التدریس را تجربه کرده و با آن بیگانه نیستند اما نکته مهم اینجاست که باید تعریف از شغل و تمام وقت بودن مشخص شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حقوق اساتید حق التدریس ماهانه پرداخت می شود/ اساتید حق التدریس ساماندهی می شوند

حقوق اساتید حق التدریس ماهانه پرداخت می شود/ اساتید حق التدریس ساماندهی می شوند