مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 اردیبهشت 1401 ساعت 18:022022-05-04اقتصادي

آبیاری نوین در 120 هکتار از اراضی کشاورزی ایلام اجرایی شده است


مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی ایلام گفت: تاکنون 120 هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی استان تحت پوشش سیستم های نوین آبیاری قرار گرفته است.

- گراوند مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام عصر امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: میزان آب های روان و زیر زمینی 800 میلیون متر مکعب در سال است.

وی افزود: با توجه به خشکسالی های اخیر اقداماتی از جمله: استفاده از اعتبارات یارانه ای بخش کشاورزی به صورت اعتبارات بالعوض برای اجرای انواع سیستم های نوین آبیاری، استفاده از فناوری و تکنولوژی جدید در راستای بهینه سازی مصرف آب کشاورزی از جمله سیستم های تیپ و کم فشار، اجرای 610 هکتار سیستم آبیاری نوین از ابتدای سال گذشته تاکنون بوده است.

  مدیر آب و خاک بیان کرد: در حالی که کل اراضی تحت پوشش سیستم های نوین آبیاری   استان ایلام از ابتدا تاکنون برابر120000 هکتار بوده که از این مساحت میزان 80000 هکتار از محل سامانه های گرمسیری، رودخانه های مرزی و طرح احیا دشت های ایلام و خوزستان در سطح استان اجرا شده و مساحت 40000 هکتار برای متقاضیان (کشاورزان و باغداران) شهرستان ها از سامانه های نوین آبیاری تحت فشار است.

گراوند در خصوص اقدامات راجع به مدیریت آب گفت: از جمله اقدامات انجام شده می توان به احداث و بهسازی کانال های آبرسانی سنگی، مالتی و ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبیاری نوین در 120 هکتار از اراضی کشاورزی ایلام اجرایی شده است

آبیاری نوین در 120 هکتار از اراضی کشاورزی ایلام اجرایی شده است