مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 اردیبهشت 1401 ساعت 23:272022-05-04اقتصادي

اجرای 10 هزار پیوند روی درختان گردوی تویسرکان


مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان با اشاره به اجرای طرح سرشاخه کاری با هدف صیانت از ذخایر ژنتیکی گردوی شهرستان، از آغاز اجرای این طرح با حدود 10 هزار پیوند خبر داد.

- مسعود اکبری در گفت وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان با اشاره به آغاز اجرای طرح سرشاخه کاری در باغات گردوی این شهرستان اظهار کرد: برنامه امسال جهاد کشاورزی برای سرشاخه کاری اجرای حدود 10 هزار پیوند است.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای طرح سرشاخه کاری برای پیوند زنی در سال جاری اجازه قطع تنه درخت گردو به هیچ وجه داده نمی شود تاکید کرد: قطع تنه درخت با هدف پیوندزنی در هر کجا دیده شود، یا تخلف پیوندزن بوده و یا به درخواست باغدار انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان افزود: تجربه منفی و تلخ سال های گذشته مبنی بر نگرفتن برخی از پیوندها سبب شد که امسال در طرح سرشاخه کاری پیوند را با هدف حفظ سرمایه کشاورز تنها بر بازوهای درخت گردو پیوند بزنیم.

وی از ویژگی های اجرای طرح سرشاخه کاری امسال را تهیه پیوندک از نهالستان باغ مادری شهرستان عنوان کرد و یادآور شد: مجموعه زنجیره ای تولید گردو تویسرکان در 14 هکتار شامل 6 هکتاری باغ مادری، چهار هکتار خزانه و سه هکتار گلخانه در روستای مرادآباد این شهرستان در راستای خدمات دهی به کشور فعال است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای 10 هزار پیوند روی درختان گردوی تویسرکان

اجرای 10 هزار پیوند روی درختان گردوی تویسرکان