مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 اردیبهشت 1401 ساعت 09:472022-05-05سياسي

هنرمند انقلابی اراک درگذشت


استاد «محمد علی عباسی» از هنرمندان متعهد و انقلابی اراک جان به جان آفرین تسلیم کرد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، استاد محمد علی عباسی از هنرمندان انقلابی اراک در سن 79 سالگی و بر اثر بیماری قلبی و ریوی شب گذشته جان به جان آفرین تسلیم کرد.

 مرحوم عباسی از جمله غیرتمندانی بود که از سال 1342 به نهضت امام خمینی(ره) پیوست و در ادامه با حضور فعال در مساجد و در همراهی با روحانیت و نهادها، آثار ماندگاری در طول تاریخ انقلاب اسلامی خلق کرد.

اولین تصویر از چهره امام خمینی(ره) برای تظاهرات تهران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، نقاشی چهره هزار شهید در طول دفاع مقدس، طراحی تابلوهایی مانند سنگرسازان بی سنگر، راه قدس از کربلا می گذرد، پوستر برگزیده هفت سال دفاع مقدس، رحلت امام خمینی(ره) و آثار هنری ماندگار دیگری که بخشی از آنها به موزه دفاع مقدس استان اهدا شده، از جمله آثار استاد عباسی است.

مرحوم محمد علی عباسی که خطیبی توانمند و دارای زبانی گویا در تبیین حق بود؛ علاوه فعالیت در عرصه هنر، خود از کارگران شرکت هپکو و از جمله پیشگامان مطالبه گری انقلابی در دهه 60 بود که هزینه آن را نیز پرداخت کرد.

فقدان این استاد غریب عرصه هنر که گنجینه ای از تجربیات و خاطرات ارزشمند تاریخ انقلاب در عرصه های گوناگون بود، برای استان مرکزی و جامعه هنر انقلاب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنرمند انقلابی اراک درگذشت

هنرمند انقلابی اراک درگذشت