مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 اردیبهشت 1401 ساعت 10:522022-05-05بين الملل

ترکیه و عادی سازی روابط با کشورهای عربی/ ایستگاه بعدی سوریه است؟


رکود اقتصادی و انزوا در مدیترانه شرقی، ترکیه را به سمت عادی سازی با کشورهای عربی سوق داده است و احتمال می رود کشور بعدی سوریه باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، روند عادی سازی روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس از سوی ترکیه وارد مراحل جدی تری شده است؛ سرانجام پس از کش و قوس های فراوان بعد از پنج سال وقفه اولین دیدار میان مقامات عربستان سعودی و ترکیه در سطح بالا با سفر رجب طیب اردوغان به ریاض در هفته گذشته انجام شد.

مراودات سیاسی ترکیه و عربستان از سال 2018 میلادی بر سر قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد حکومت آل سعود در کنسولگری عربستان در استانبول با تنش های بسیاری همراه بود و این تنش صرفاً محدود به روابط سیاسی دو کشور نبود و در بعد اقتصادی و حتی رسانه ای نیز دنبال شد.

البته این فضای متشنج صرفاً به اتفاقات سال 2018 مربوط نمی شود، زیرا آنکارا قبل تر نیز بر سر مساله اخوان المسلمین و رقابت های منطقه ای اختلافات جدی با ریاض تجربه کرده بود ولی با قتل خاشقجی این روابط سرد میان دو کشور شدت پیدا کرد و به اوج خود رسید.

این وضعیت در حالی است که با آغاز بیداری اسلامی از سال 2011 سیر روابط سیاسی ترکیه به سمت مناقشه با دولت های عربی در منطقه سوق داده شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه و عادی سازی روابط با کشورهای عربی/ ایستگاه بعدی سوریه است؟

ترکیه و عادی سازی روابط با کشورهای عربی/ ایستگاه بعدی سوریه است؟