مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 اردیبهشت 1401 ساعت 13:022022-05-05اقتصادي

افزایش قیمت مواد اولیه عامل زیان انباشته سه ساله خودروسازان


افزایش قیمت مواد اولیه و فروش قیمت محصول نهایی پایین تر از قیمت تمام شده، عامل زیان انباشته خودروسازان در سه سال اخیر است.

- به نقل از ایکوپرس، عادل پیرمحمدی مدیرعامل ساپکو گفت: در شرایطی که خودروساز مواد اولیه مانند فولاد، آلومینیوم و مس را بر اساس قیمت روز و گاهی بالاتر از قیمت جهانی در بورس خریداری کرده، اما محصول نهایی را تا 40 درصد پایین تر از قیمت تمام شده عرضه کرده که زیان های انباشته سه سال اخیر خودروسازان، گواه این مدعاست.

وی در خصوص روند افزایش قیمت مواد اولیه در پنج سال گذشته و قیمت مصوب فروش خودروساز گفت: مواد اولیه مصرفی خودرو افزایش قیمت هفت تا 11 برابری را در این مدت تجربه کرده است، به طور نمونه ورق فولادی از قیمت کیلویی 2400 تومان در سال 95 به قیمت کیلویی 27300 تومان در میانگین سال 1400 رسیده و این در حالی است که سرکوب قیمتی خودرو باعث شده مجوز رشد قیمت فروش محصولات متناسب با افزایش قیمت تمام شده به خودروساز داده نشود که محدودیت منابع مالی برای سرمایه گذاری مطلوب در توسعه محصول را به دنبال داشته است.

پیرمحمدی با بیان اینکه صنعت خودرو نیازمند توسعه سایر صنایع پشتیبان مانند صنایع فولاد، پتروشیمی، ماشین سازی، الکترونیک و قالب سازی است اضافه کرد: تا زمانی که طرح بلندمدت برای توسعه صنایع اصلی و حمایت دولت نباشد، تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش قیمت مواد اولیه عامل زیان انباشته سه ساله خودروسازان

افزایش قیمت مواد اولیه عامل زیان انباشته سه ساله خودروسازان