مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 اردیبهشت 1401 ساعت 18:272022-05-05سياسي

600 ماما در استان اردبیل فعالیت دارند /نقش ماماها در افزایش باروری جامعه


مسئول امور مامایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: 600 ماما در سطح استان اردبیل ارائه خدمات می کنند که بخش عظیمی از آنها در حوزه درمانی و بیمارستانی فعال هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ژاله وثوقی عصر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز ماما در اردبیل اظهار کرد: از سال 1980 با نامگذاری پنج می که مصادف با 15 اردیبهشت ماه است، به نام روز ماما سعی شده تا فارغ التحصیلان این رشته متعهدانه در جامعه به وظایف و مسئولیت خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه کنفدراسیون جهانی ماما همه ساله شعاری را برای این روز انتخاب می کند، تصریح کرد: امسال نیز شعار روز ماما مامایی 100 سال تعالی انتخاب شده تا نقش و جایگاه ماماها در فرآیند تولد فرزندان سالم همراه با حفظ سلامت مادران باردار مورد توجه قرار گیرد.

مسئول امور مامایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: از 600 مامای فارغ التحصیل و تجربی در استان اردبیل، 215 ماما در حوزه درمان، 165 ماما در بیمارستان های علوم پزشکی استان، 35 ماما در بیمارستان تأمین اجتماعی، 15 ماما در بیمارستان های خصوصی و 350 ماما نیز در مراکز بهداشتی و درمانی ارائه خدمات می کنند.

وثوقی خدمات ماماها را قبل از بارداری، زایمان و مراقبت های بعد از تولد نوزادان یادآور شد و افزود: 112 ماما در سطح استان دفاتر کار دارند و سعی می کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

600 ماما در استان اردبیل فعالیت دارند /نقش ماماها در افزایش باروری جامعه

600 ماما در استان اردبیل فعالیت دارند /نقش ماماها در افزایش باروری جامعه