مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 اردیبهشت 1401 ساعت 11:522022-05-06اجتماعي

توانایی ایران برای باروری و تولید مثل تا 5 سال آینده


رییس سازمان حفاظت محیط زیست در بازدید از مرکز علمی تحقیقاتی ذخیره گاه زیست کره توران در استان سمنان، گفت: ایران ماده یوز باروری است و حداقل تا 5 سال آینده توان باروری و تولید مثل دارد.

- ، علی سلاجقه در پنجمین روز از تولد توله های یوزپلنگ ماده مرکز علمی تحقیقاتی ذخیره گاه زیست کره توران به استان سمنان سفر کرد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در این بازدید یک روزه به همراه سرپرست اداره کل محیط زیست استان سمنان، از نزدیک فرآیندهای مراقبت از توله های متولد شده و سلامتی یوزپلنگ ماده بعد از عمل جراحی سزارین را مشاهده و دستورات لازم را برای مراقبت از این دستاورد علمی صادر کرد.

وی با بیان اینکه این نخستین تجربه ایران در تولد یوز در اسارت است، تصریح کرد: باید همه زوایای علمی و تجارب جهانی این اقدام به دقت بررسی شود و نتایج و دستاوردهای حاصله در قالب مقالات علمی و پژوهشی به زبان های مختلف منتشر شود.

سلاجقه با اشاره به تشخیص جنسیت گربه سانان در روزهای اول تولد گفت: موفقیت این پروسه در این که نشان داد ایران ماده یوز باروری است و حداقل تا 5 سال آینده توان باروری و تولید مثل دارد، بسیار ارزشمند است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به توانمندی کارشناسان داخل کشور در انجام این پروژه علمی افزود: آنچه اهمیت دارد این است که به جمعیت یوزه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توانایی ایران برای باروری و تولید مثل تا 5 سال آینده

توانایی ایران برای باروری و تولید مثل تا 5 سال آینده