مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 اردیبهشت 1401 ساعت 12:522022-05-06اقتصادي

توقف هدررفت منابع ارزی با هدف حمایت از مردم/ میدان مین گذاری شده اقتصاد خنثی می شود


یک کارشناس اقتصادی با اشاره به شجاعت دولت برای اصلاح ارز 4200 تومانی و توجه خاص به معیشت مردم گفت: از آثار منفی ارز 4200 این است که به رانتی تبدیل شد که متاسفانه هدفمند نبود ضمن آنکه حذف ارز ترجیحی در کشور تورم ایجاد نمی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ارز 4200 تومانی با هدف کاهش قیمت کالاهای اساسی وارداتی در اواخر سال 1397 وارد سیاست های ارزی دولت شد، اختصاص این میزان منابع مالی به واردات کالاهای اساسی درحالی بود که اثری بر معیشت خانواده ها از جمله دهک های پایین و اقشار آسیب پذیر ایجاد نشد و تورم کالاهای اساسی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر از 50 درصد بود.

چند نرخی بودن ارز منشأ فسادهای گسترده، انحراف منابع ارزی کشور، به هم ریختگی بازارها به دلیل دلالی و گسترش قاچاق ارز شده است.

به همین دلیل  پیشنهاد می شود که ارز تک نرخی شود و دولت روش های دیگری را برای حمایت از مردم و بنگاه ها در نوسانات ارزی پیش بگیرد.

در همین راستا، کارشناسان پیشنهاد می کنند دولت اختصاص ارز 4200 را به واردکنندگان این اقلام متوقف کرده و یارانه اختصاص داده شده به آنها را به مردم نیازمند به یارانه اختصاص دهد.

به عبارتی بهتر آن است که این یارانه مستقیماً به خود مردم اختصاص پیدا کند و به عنوان راهکار ثانویه می توان پیشنهاد داد که دولت این یارانه را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توقف هدررفت منابع ارزی با هدف حمایت از مردم/ میدان مین گذاری شده اقتصاد خنثی می شود

توقف هدررفت منابع ارزی با هدف حمایت از مردم/ میدان مین گذاری شده اقتصاد خنثی می شود