مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 اردیبهشت 1401 ساعت 15:222022-05-06سياسي

تخصیص اعتبار ویژه برای احیای رصدخانه مراغه


وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تخصیص اعتبار ویژه برای احیای رصدخانه مراغه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، سید عزت الله ضرغامی امروز به مناسبت روز ملی مراغه با حضور در این کهن شهر، از رصدخانه خواجه نصیر طوسی بازدید کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این بازدید با تاکید به اینکه رصدخانه خواجه نصیر طوسی، هویت علمی و تاریخی کهن شهر مراغه است، ادامه داد: رصدخانه مراغه گواهی همیشه زنده بر هویت تاریخی کهن شهر مراغه است.

با توجه به وجود ظرفیت های بی شمار  تاریخی و علمی در این شهر، لازم است با همکاری همه جانبه دستگاه های دولتی و خصوصی، اقدامات لازم برای حراست از این گنجینه های ارزشمند انجام شود.

وی در ادامه به اختصاص اعتبار ویژه برای سامان دهی و احیای رصدخانه مراغه اشاره کرد و گفت: با توجه به نیاز ضروری این مجموعه به سامان دهی و فراهم سازی زیرساخت های لازم برای ارائه خدمات به گردشگران، اعتباری ویژه در این راستا اختصاص خواهم داد تا این روند تسریع یابد.

ضرغامی تصریح کرد: این سایت تاریخی باید منعکس کننده هویت تاریخی و فرهنگی مراغه باشد، لذا در کنار فضاسازی لازم برای ارائه خدمات در سطح بین المللی، باید محصولات بومی و سنتی نیز در این فضا ارائه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخصیص اعتبار ویژه برای احیای رصدخانه مراغه

تخصیص اعتبار ویژه برای احیای رصدخانه مراغه