مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 اردیبهشت 1401 ساعت 06:272022-05-07اقتصادي

رشد 53 درصدی صادرات از پایانه مرزی میرجاوه در سال 1400


مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: صادرات از پایانه مرزی میرجاوه در سال 1400 نسبت به سال 99، رشد 53درصدی داشته است.

- ایوب کرد امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: یک میلیون و 56 هزار و 361 تن کالا توسط 46هزار و 129دستگاه کامیون در این مدت از پایانه مرزی میرجاوه به کشور پاکستان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 53درصدی را نشان می دهد.

وی،گاز مایع،گوجه فرنگی و هیدروکربن را از عمده ترین کالاهای صادراتی ازپایانه مرزی میرجاوه در این مدت ذکر کردوافزود: پایانه مرزی میرجاوه همواره یکی ازپایانه های فعال کشور درحوزه صادرات،  واردات وترانزیت بوده است.

  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان با اشاره به جایگاه  استان در توسعه اقتصادی و رونق تولید، گفت: استان سیستان و بلوچستان  یکی ازاستان هایی است که بیشترین مرز خاکی و آبی را دارد، سابقه تاریخی این استان در مبادلات تجاری و قرارداشتن در مهم ترین مسیر تجاری دنیای قدیم(جاده ابریشم)و نیز  مراودات قومی و فرهنگی و اجتماعی مرزنشینان با کشور های همسایه این استان پهناور، کشورمان را همواره در یک موقعیت صادراتی خاص قرار داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 53 درصدی صادرات از پایانه مرزی میرجاوه در سال 1400

رشد 53 درصدی صادرات از پایانه مرزی میرجاوه در سال 1400