مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 اردیبهشت 1401 ساعت 07:472022-05-07اقتصادي

بانک مرکزی سهام بانک سرمایه را تملک می کند؟


بانک مرکزی مقرر کرده بود در صورتی که بانک سرمایه تا پایان سال 1400 سرمایه خود را از محل آورده نقدی 10 هزار میلیارد تومان افزایش ندهد، سهام آن به میزان طلب بانک مرکزی تملک و اداره آن به صندوق ضمانت سپرده ها منتقل خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بانک مرکزی برای سه بانک دی، سرمایه و آینده مهلت افزایش سرمایه تا پایان سال 1400 را تعیین کرده بود.

براساس مصوبه بانک مرکزی این بانک ها باید به گونه ای افزایش سرمایه دهند که از شمول ماده 141 خارج شوند و در همین راستا باید تا پایان سال 1400 بانک سرمایه و آینده به ترتیب 10 هزار میلیارد تومان و 15 هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه می دادند.

  در این میان بانک فقط بانک دی با تجدید ارزیابی و انتقال دارایی نیروگاه دماوند سرمایه ثبتی خود را تا حدی قابل توجهی افزایش داد.

البته در همان زمان نقدهایی زیادی به این اقدام بانک دی و افزایش سرمایه صورت مطرح شد اما در نهایت بانک مرکزی با تعدیل هایی، افزایش سرمایه بانک دی از این محل را پذیرفت.

  اما بانک های سرمایه و آینده تا پایان سال گذشته هیچ اقدامی برای افزایش سرمایه انجام ندادند.

  یکی از مسئولان ارشد بانک مرکزی در آبان ماه سال 1400 در گفت وگو با فارس اعلام کرد: تا پایان سال سرمایه بانک سرمایه باید 10 هزار میلیارد تومان به صورت آورده نقدی افز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانک مرکزی سهام بانک سرمایه را تملک می کند؟

بانک مرکزی سهام بانک سرمایه را تملک می کند؟