مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 اردیبهشت 1401 ساعت 08:172022-05-07پزشكي

طول موج اُمیکرون در کشورهایی که واکسن کشته شده استفاده کرده اند کوتاه تر بوده


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر جعفر اصلانی، اظهار کرد: هنوز هیچ مطالعه ای در مورد اثربخشی بهتر واکسن های کشته شده یا غیرفعال شده، - عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله گفت: واکسن های mRNA بر اساس تکنولوژی ژنی و با مهندسی ژنتیکی ساخته می شوند و وارد سلول شده و آنتی ژن تولید می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر جعفر اصلانی، اظهار کرد: هنوز هیچ مطالعه ای در مورد اثربخشی بهتر واکسن های کشته شده یا غیرفعال شده، انجام نشده، اما در مورد ویروس اُمیکرون در کشور هایی که عمدتا واکسن mRNA استفاده کرده اند، در مقایسه با کشور هایی که ویروس کشته شده استفاده کرده اند، طول موج اُمیکرون طولانی تر بوده است.

وی افزود: در برخی از کشور های اروپایی مانند آلمان، فرانسه و انگلیس با اینکه بیش از 4 ماه از شیوع موج اُمیکرون می گذرد، اما هنوز آمار مبتلایان و مرگ و میر بیماران کووید19 در این کشور ها بالا است.

وقتی این آمار را با کشور هایی که واکسن های کشته شده مانند هند، اندونزی، ایران و آرژانتین که بیشتر از این نوع واکسن ها استفاده کرده اند، مقایسه می کنیم، می بینیم که طول دوره موج اُمیکرون، کوتاه تر و حداکثر دو تا سه ماه بوده است و شدت ابتلا و مرگ و میر آن هم کمتر بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طول موج اُمیکرون در کشورهایی که واکسن کشته شده استفاده کرده اند کوتاه تر بوده

طول موج اُمیکرون در کشورهایی که واکسن کشته شده استفاده کرده اند کوتاه تر بوده