مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 اردیبهشت 1401 ساعت 15:122022-05-07پزشكي

شاخص امید به زندگی در خراسان شمالی از متوسط میانگین کشوری پایین تر است


رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: یکی از شاخص های مهم در حوزه سلامت، امید به زندگی است که علی رغم افزایش آن در کشور، شاخص امید به زندگی در خراسان شمالی از متوسط میانگین کشوری پایین تر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، سیدجواد پورنقی، رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، ظهر امروز در نشست خبری هفته سلامت در گفت وگو با رسانه ها اظهارکرد: در سال های گذشته حوزه سلامت در کنار سایر حوزه ها به رشد و بالندگی در نظام جمهوری اسلامی حرکت پویا و رو به جلویی داشته است.

وی با اشاره به اینکه توجه به شاخص های بهداشتی و درمانی می تواند شرایط استان را در مقایسه با میانگین کشوری و نقاط ضعف و قوت نشان دهد، گفت: ضرب آهنگ شاخص های حوزه سلامت بعد از انقلاب شاهد افزایش چشمگیری در این حوزه بوده، به طوری که مرگ و میر کودکان زیر پنج سال به ازای هر یک هزار تولد زنده در کشور 60 نوراد بوده که امروز این عدد به 14 رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: یکی از شاخص های مهم دیگر که در حوزه سلامت، به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران رقم خورده، امید به زندگی است که در سال های قبل امید به زندگی حدود 69 سال بوده اما امروز این شاخص به صورت متوسط کشوری 78 سال رسیده است که باید به ازای هر سال افزایش امید به زندگی باید برنامه ریزی و سیاست گذار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاخص امید به زندگی در خراسان شمالی از متوسط میانگین کشوری پایین تر است

شاخص امید به زندگی در خراسان شمالی از متوسط میانگین کشوری پایین تر است