مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 اردیبهشت 1401 ساعت 21:322022-05-07اقتصادي

سیل 1264 میلیارد تومان به یزد خسارت زد/طرح درخواست های استاندار برای جبران خسارت


استاندار یزد، سیل هفته گذشته بالغ بر هزار و 264 میلیارد تومان به بخش های مختلف از جمله منازل مردم در شهر یزد و روستاهای اطراف خسارت وارد کرد.

- ، مهران فاطمی، شنبه شب در جلسه ستاد مدیریت بحران استان یزد که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: یزد استانی کویری است و استانهای کویری مخاطرات اقلیمی را در شدیدترین حالت خود تجربه می کنند به نحوی که در سال گذشه خسارت خشکسالی 2 هزار و 350 میلیارد تومان، خسارت طوفان 738 میلیارد تومان، خسارت ریزگردها 525 میلیارد تومان و خسارت سیل اخیر نیز بیش از هزارو 264 میلیارد تومان بوده است.

وی عنوان کرد: در دهم اردیبهشت ماه در واپسین روزهای ماه رمضان سامانه جوی وارد استان شد و در شهر یزد که متوسط بارش آن 47 میلیمتر است، حدود 27.

8 میلیمتر طی 20 دقیقه بارش اتفاق افتاد و این اتفاقی است که هر 100 یکبار احتمال وقوع آن وجود دارد.

فاطمی یادآور شد: بندها و سیل بندهای اطراف شهر که در طول سنوات گذشته به آن رسیدگی نشده و با دوره بازگشت 25 ساله طراحی شده و تصرف هایی نیز در آن انجام شده، شکسته شد و آب باران انباشته در آن به باران شهر پیوست.

استاندار یزد با بیان اینکه میبد و اردکان نیز درگیر این سیل شدند، افزود: در شهر یزد و مجموع این دو شهرستان، حدود 625 میلیارد تومان به بخش کشاورزی و دام، 313 میلیارد تومان به تاسیسات زیرب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیل 1264 میلیارد تومان به یزد خسارت زد/طرح درخواست های استاندار برای جبران خسارت

سیل 1264 میلیارد تومان به یزد خسارت زد/طرح درخواست های استاندار برای جبران خسارت