مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 اردیبهشت 1401 ساعت 07:222022-05-08سياسي

هزینه ثبت اختراع در ایران؛ ارزان تر از آن چه فکر می کنید!


پس از گذشت بیش از یک دهه از تصویب آیین نامه اجرایی قانون ثبت اختراعات، هزینه های ثبت و بررسی اختراعات در ایران بسیار کم و ناچیز است.

اما آیا ارزان بودن ثبت اختراع به نفع نظام علم و فناوری است؟ - سرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس؛ برگه ثبت اختراع مانند سند دانشی افراد است و همانند اسناد صادر شده برای املاک و دارایی های فیزیکی، باید در دادگاه های حقوقی و کیفری رسمیت داشته باشد؛ اما اگر مروری بر پرونده های ثبت اختراعات و احکام صادر شده در سال های اخیر داشته باشیم، متوجه می شویم که گواهی های ثبت اختراع صادر شده به دلیل عدم بررسی های دقیق در مرحله ارزیابی، اعتبار لازم را نزد دادگاه ها و مخترعین نداشته که نیازمند بررسی ریشه های این چالش اساسی است.

یکی از ریشه های اساسی این چالش، عدم تناسب هزینه های دریافتی از سوی مخترعین است که درنهایت منجر به بررسی درستی از اظهارنامه های آن ها نمی شود.

اما پیش از ورود به بحث میزان هزینه های دریافتی، لازم است مروری بر انواع بررسی هایی که از سوی اداره ثبت اختراعات صورت می گیرد، داشته باشیم.

  اظهارنامه اختراع چیست و چگونه بررسی می شود؟ امیرمحمد احمدی ، کارشناس علم و فناوری درخصوص نحوه بررسی اظهارنامه های ثبت اختراع می گوید: جهت ارزیابی اختراع، متقاضیان ثبت اختراع می بایست اختراع خود را در یک قا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزینه ثبت اختراع در ایران؛ ارزان تر از آن چه فکر می کنید!

هزینه ثبت اختراع در ایران؛ ارزان تر از آن چه فکر می کنید!