مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 اردیبهشت 1401 ساعت 08:172022-05-08بين الملل

چرا باید مصوبه های اخیر مجلس سنای آمریکا را جدی گرفت؟


مصوبه اخیر سنای آمریکا هم با اینکه ابتدا به عنوان طرح مرتبط با چین مطرح شد، اما درنهایت با هدف ضربه زدن به ایران دنبال می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، عصر چهارشنبه به وقت محلی بود که سنای آمریکا دو طرح ضدایرانی را به ترتیب با 86 و 62 رای موافق تصویب کرد.

نکته قابل توجه درباره این میزان از رای موافق به طرح پیشنهادی تد کروز، سناتور جمهوری خواه این است که بسیاری از موافقان طرح از سناتورهای دموکرات نزدیک به دولت بایدن بودند.

همچنین گفته می شود 13 دموکرات نیز به طرح دوم که به پیشنهاد دیگر سناتور جمهوری خواه، جیمز لنکفورد با هدف جلوگیری از به نتیجه رسیدن مذاکرات وین و لغو تحریم های سپاه مطرح شده بود، رای موافق داده اند.

روزنامه فرهیختگان با هدف بررسی پیام های سیاسی این دو اقدام ضدایرانی سنای آمریکا و آثار احتمالی آن بر سرنوشت مذاکرات وین، با فواد ایزدی، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل بین الملل گفت وگو کرده است.

دو مصوبه ضدایرانی سنای آمریکا و چهار پیام مهم سیاسی برای دستگاه دیپلماسی کشورمان ایزدی در ابتدا با اشاره به اهمیت بالای جایگاه قوه مقننه آمریکا در شکل دهی به سیاست های خارجی این کشور، دو مصوبه اخیر سنای آمریکا را دارای چهار پیام مهم سیاسی دانست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا باید مصوبه های اخیر مجلس سنای آمریکا را جدی گرفت؟

چرا باید مصوبه های اخیر مجلس سنای آمریکا را جدی گرفت؟