مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 اردیبهشت 1401 ساعت 09:022022-05-08اقتصادي

200میلیارد تومان از محل ماده17 به جبران خسارت سیل یزد اختصاص یابد


نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس از وزیر کشور خواست تا از محل ماده 17 مبلغ 200 میلیارد تومان به جبران خسارت سیل یزد اختصاص دهد.

- ، محمدصالح جوکار، شنبه شب در جلسه ستاد مدیریت بحران استان یزد که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، اظهار داشت: تمام حوادث طبیعی از سیل و زلزله تا فرونشست زمین و ریزگردها و طوفان شن به شدیدترین شکل ممکن در یزد اتفاق می افتد به نحوی که در کاوش های مختلف، روستاهایی از دل شن بیرون آمده اند.

وی با اشاره به سیل اخیر یزد بیان کرد: یزد مسیری برای عبور آب باران و سیل ندارد و تمام مسیرهای سیل برای ساخت منازل مسکونی واگذار شده یا توسط دستگاه های دولتی و دانشگاه ها اشغال شده است.

جوکار ادامه داد: رودخانه ای وسط شهر داریم که برخی قسمت های آن آزادسازی شده اما تا آزادسازی کامل نشود، مشکل تکرار می شود.

وی با بیان اینکه در سیل اخیر شهر قفل شده بود و خسارات سنگینی به بار آمد، گفت: باید مسیر عبور سیلاب مشخص شود و تا این اقدام انجام نشود، بی شک مسیر را اشتباه رفته ایم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس ادامه داد: در سال 1400 برای آبخوان داری یزد یک ریال اعتبار نگذاشتند اگر این سیل بندها مستحکم شده بود با این فاجعه مواجه نبودیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

200میلیارد تومان از محل ماده17 به جبران خسارت سیل یزد اختصاص یابد

200میلیارد تومان از محل ماده17 به جبران خسارت سیل یزد اختصاص یابد