مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 اردیبهشت 1401 ساعت 09:522022-05-08پزشكي

قوز قرنیه باعث کوری نمی شود/ ‏احتمال انتقال بیماری به فرزندان وجود دارد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی پنجمین همایش بهاره چشم پزشکی که از 25 تا 27 خرداد 1401 در سالن همایش های رازی برگزار میشود، - استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در ارتباط با علل بروز قوز قرنیه و راه های درمان آن، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی پنجمین همایش بهاره چشم پزشکی که از 25 تا 27 خرداد 1401 در سالن همایش های رازی برگزار میشود، دکتر محمد علی جوادی مسئول محور (نحوه مواجهه با بیماران مبتلا به کراتوکونوس) با عنوان این مطلب که قوز قرنیه با افزایش شعاع انحناء آن به صورت نامتقارن منجر به نزدیک بینی توأم با آستیگماتیسم نا منظم و در نتیجه کاهش دید می شود، گفت: سن شروع این بیماری عمدتاً دهه دوم و سوم زندگی است.

وی با بیان اینکه قوز قرنیه یک بیماری پیشرونده بوده، ولی شدت پیشرفت در دهه سوم و چهارم کاهش می یابد، ادامه داد: شیوع بیماری با انجام غربالگری جهت انجام اعمال جراحی قرنیه (اصلاح نزدیک بینی و دوربینی) و پیدایش دستگاه های تشخیصی جدید رو به افزایش است.

وی با عنوان این مطلب که در پاره ای مطالعات ابتلاء به قوز قرنیه تا 2 درصد از جمعیت را درگیر می کند، افزود: هر چند زمینه التهاب (در سطح مولکولی) را در ایجاد آن مؤثر می دانند، ولی نوع اولیه آن هنوز یک پدیده بدو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قوز قرنیه باعث کوری نمی شود/ ‏احتمال انتقال بیماری به فرزندان وجود دارد

قوز قرنیه باعث کوری نمی شود/ ‏احتمال انتقال بیماری به فرزندان وجود دارد