مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 اردیبهشت 1401 ساعت 10:172022-05-08پزشكي

ارائه خدمات درمانی به 48 هزار بیمار خاص و صعب العلاج


سرپرست مدیریت خدمات درمانی و تعالی بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از خدمت رسانی به 48 هزار بیمار خاص و صعب العلاج خبر داد.

- ، خدیجه مالمیر، ضمن گرامیداشت هشتم ماه می مصادف با 18 اردیبهشت روز جهانی تالاسمی، بیماری های خاص و صعب العلاج، با اشاره به راه اندازی سامانه مدیریت بیماری های نادر، گفت: از سال 1399 این سامانه با هدف رفاه حال بیماران و ساماندهی خدمت رسانی راه اندازی شد که در مدت دو سال بیش از 48 هزار بیمار توسط کارشناسان ستادی امور بیماری های خاص معاونت درمان و مراکز منتخب تابعه در سامانه مذکور ثبت شدند.

به گفته وی، بیماران ثبت شده شامل بیماران پیوندی؛ دیالیز؛ ام اس؛ ای بی؛ ام پی اس؛ بیماری های متابولیک، هموفیلی و تالاسمی و بیماران دیابتی هستند که خدمات لازم به آنان ارائه می شود.

مالمیر با اشاره به تداوم ارائه خدمات به بیماریان مذکور در پاندمی انجام شد، تخصیص تخت های مجزا و اختصاصی برای ارائه خدمات دیالیزی به بیماران مبتلا به کرونا بود.

با این اقدام بیماران کرونا مثبت برای دریافت خدمات درمانی به سایر مراکز درمانی مراجعه نکرده و همچنان در همان مرکز قبلی خود خدمات دیالیزی را دریافت می کردند.

وی تاکید کرد: هیچ یک از خدماتی که به بیماران خاص به ویژه دیالیزی ارائه می شد تحت الشعاع کرونا قرار نگرفت و همچون گذشته خد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارائه خدمات درمانی به 48 هزار بیمار خاص و صعب العلاج

ارائه خدمات درمانی به 48 هزار بیمار خاص و صعب العلاج