مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 اردیبهشت 1401 ساعت 10:422022-05-08بين الملل

شکایت ترامپ برای احیای حساب توییترش رد شد


جیمز دوناتو قاضی دادگاه فدرال در سن فرانسیسکو  شکایت دونالد ترامپ( رییس جمهور سابق آمریکا) علیه توییتر  را که سال گذشته برای باز پس گرفتن حساب کاربری اش ثبت شده بود رد کرد.

- به نقل از انگجت، این شبکه اجتماعی پس از شورش حامیان رییس جمهور سابق آمریکا در 2021 میلادی و حمله به کنگره آمریکا، حساب کاربری وی را برای همیشه تعلیق کرد.

توییتر در بیانیه خود به 2 توییت خاص اشاره کرده بود که نشان می داد مردم را به تکرار اعمال مجرمانه ای تشویق می کرد که در شورش 6 ژانویه روی داده بود.

ترامپ در اکتبر 2021 میلادی شکایتی علیه توییتر ثبت و اشاره کرده بود ممنوعیت حضور وی مخالف متمم آزادی بیان در قانون اساسی کشور است.

اما قاضی دادگاه با این امر مخالفت و در رای خود اعلام کرد توییتر یک شرکت خصوصی است.

او در این باره توضیح داد: متمم آزادی بیان فقط درباره قصورهای بیانی دولتی اعمال می شود و در مورد شرکت های خصوصی کاربردی ندارد.

همچنین این ادعا که شبکه اجتماعی تحت فشار مخالفان ترامپ به عنوان یک ماهیت دولتی رفتار کرده و در نتیجه قانون متمم آزادی بیان را نقض کرده نیز توسط قاضی رد شد.

رییس جمهور سابق آمریکا قبل از حذف شدن در توییتر، یکی از کاربران فعال این پلتفرم بود، اما اکنون شبکه اجتماعی خود به نام Truth را تاسیس کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکایت ترامپ برای احیای حساب توییترش رد شد

شکایت ترامپ برای احیای حساب توییترش رد شد