مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 اردیبهشت 1401 ساعت 14:022022-05-08فرهنگي

بازسازی الجزایر در دوسالانه ونیز/ رؤیاها عنوان ندارند + تصاویر


هنرمند الجزایری الاصل، غرفه فرانسه در دوسالانه ونیز را به یک استودیوی فیلم تبدیل کرده و مرزهای بین خیال و واقعیت، بین حافظه شخصی و جمعی را محو کرده است.

-   آنطور که عرب نیوز نوشته، این ارائه یک ویدئواینستالیشن است و طی آن، فیلمی (ساخته سدیره) بر اساس فیلم های دهه های 1960 و 1970 فرانسه، ایتالیا و الجزایر پسااستعمار، به موضوعاتی نظیر استعمار، تبعید، نژادپرستی و تبعیض به شیوه ای ظریف و طنازانه می پردازد.

سدیره می گوید که ساخته جدید او همچنین ادای احترامی به فیلم سینمایی نبرد الجزیره  به کارگردانی گیلبرتو پونته کوروو فقید است که در جشنواره فیلم ونیز 1966 برنده شیر طلایی شد.

او بازآفرینی فیلم های قدیمی را روشی برای یادآوری گذشته در زمان حال می داند.

    * سرگذشت یک خانواده الجزایری در دوران پسااستعمار جناح الفرنسی درباره این غرفه نوشته است: زینب سدیره پاویون فرانسه را به یک استودیوی فیلم تبدیل کرده و مرزهای بین خیال و واقعیت، بین حافظه شخصی و جمعی را محو کرده است.

او یک برنامه زنده عاشقانه اجرا می کند و مخاطبش را به یک اجرای اغوا کننده می برد: یک زوج در یک اغذیه فروشی پاریسی به سبک فیلم کلاسیک تاب می خورند و اتاق های نشیمن در الجزایر در دهه 1950 و پاریس در دهه 1960 و 1980 از صفحه سینمای عتیقه در پشت بار، قابل مشاهده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازسازی الجزایر در دوسالانه ونیز/ رؤیاها عنوان ندارند + تصاویر

بازسازی الجزایر در دوسالانه ونیز/ رؤیاها عنوان ندارند + تصاویر