مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اردیبهشت 1401 ساعت 07:172022-05-09بين الملل

عطوان: تمام شرایط منطقه و جهان به نفع ایران است


وضعیت بحران جهانی کنونی ناشی از حماقت آمریکا، مناسب ترین وضعیت را برای ایران فراهم آورده است تا اهداف هسته ای خود را تحقق ببخشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، سردبیر روزنامه رای الیوم نوشت: وضعیت بحران جهانی کنونی ناشی از حماقت آمریکا، مناسب ترین وضعیت را برای ایران فراهم آورده است تا اهداف هسته ای خود را تحقق ببخشد.

عبدالباری عطوان می نویسد: از همان روز اول از سرگیری مذاکرات هسته ای در وین، اعلام کردیم که ایران خواهان صرف نظر کردن از برنامه هسته ای خود نیست.

رهبری ایران به آمریکا اعتماد ندارد و این کشور را دشمن راهبردی ایران می داند که می خواهد به نفع اسراییل، ایران را از داشتن برنامه هسته ای که به واقعیت تبدیل شده، محروم کند تا تل آویو بتواند سلطه خود را بر تمام خاورمیانه تحکیم ببخشد.

اما در همین حال، قدرت آمریکا به نفع دو هم پیمان ایران یعنی روسیه و چین با سرعت فزاینده ای رو به زوال است و محاصره آمریکا کارآیی خود را از دست داده و ایران توانسته این محاصره را دور بزند و هم اکنون تهران در حال صدور تجربه خود به کشورهای جهان به ویژه روسیه است.

اگر ایران تصمیمی برای تولید داخلی مواد شکافت پذیر مورد نیاز برای ساخت تسلیحات هسته ای داشته باشد، فقط چند هفته زمان برای این کار نیاز دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عطوان: تمام شرایط منطقه و جهان به نفع ایران است

عطوان: تمام شرایط منطقه و جهان به نفع ایران است